Inga ovanligheter för fem öre!
Jag kan inte annat än skratta åt att denna nyhet, verkar vara en av dagens största. Det här är ingen nyhet. Trodde folk verkligen att verkligheten såg annorlunda ut?
"Efter gårdagens händelse på Lundby centralkök hölls på onsdagsförmiddagen ett krismöte."
Jag har personligen erfarenhet från livsmedelsindustrin och kan försäkra er om att, detta är inget ovanligt. Det enda som är ovanligt med detta fall är att någon fångade det på film. Jag skrattar också högt åt att ledningen verkar bestört över händelsen, men att de förmodligen endast är arga över att personalen missade att någon filmade. Jag kan personligen berätta om fall där man skrapat upp mat från golvet, skickat ut 2 månader gamla varor med datummärkningar som om att de var producerade samma dag, att man leker med varorna och allmänt snusk.
Jag skrattar också högt åt att människor verkligen litar blint på företag och verkar vara allmänt förvånade över att det går till så här. Företag ska tjäna pengar, till varje pris. Om de får välja mellan att riskera att konsumenten får lite skit i sig och förlora pengar. Väljer de ALLTID det första alternativet.
I media: GP, DN, SvD, Aftonbladet, DN2
"Efter gårdagens händelse på Lundby centralkök hölls på onsdagsförmiddagen ett krismöte."
Jag har personligen erfarenhet från livsmedelsindustrin och kan försäkra er om att, detta är inget ovanligt. Det enda som är ovanligt med detta fall är att någon fångade det på film. Jag skrattar också högt åt att ledningen verkar bestört över händelsen, men att de förmodligen endast är arga över att personalen missade att någon filmade. Jag kan personligen berätta om fall där man skrapat upp mat från golvet, skickat ut 2 månader gamla varor med datummärkningar som om att de var producerade samma dag, att man leker med varorna och allmänt snusk.
Jag skrattar också högt åt att människor verkligen litar blint på företag och verkar vara allmänt förvånade över att det går till så här. Företag ska tjäna pengar, till varje pris. Om de får välja mellan att riskera att konsumenten får lite skit i sig och förlora pengar. Väljer de ALLTID det första alternativet.
I media: GP, DN, SvD, Aftonbladet, DN2
Kommentarer
Trackback